Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-12-20 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ソーシャルワーカーに必要な学部カリキュラム開発のための概念的モデルの提案 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Proposed Conceptual Model on the Curriculum Development for Undergraduate Social Work Education |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ソーシャルワーク教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教育理念と目的・目標 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
体系的カリキュラム |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
連続性と順序性 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Social Work Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Philosophy and Objective of Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Systematic Curriculum |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Sequence and Integration |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10585327 |
著者 |
木林, 友里夏
ブー, スン・レイ
錦織, 毅夫
KIBAYASHI, Yurika
BOO, Sung Lai
NISHIGORI, Takeo
|
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
吉備国際大学社会福祉学部社会福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
吉備国際大学社会福祉学部健康スポーツ福祉学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
吉備国際大学社会福祉学部社会福祉学科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Social Welfare, School of Social Welfare, KIBI International University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Health Welfare and Human Performance, School of Social Welfare, KIBI International University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Social Welfare, School of Social Welfare, KIBI International University |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The present-day social work education is to some extent distorted by preparation for the national examination of the social worker license, and most of the students graduate without acquiring enough professional competencies. The curriculum, however, must be designed so as to achieve the university mission and educational objectives. For this purpose, a conceptual model is proposed herein for determining an undergraduate social work curriculum, which is systematic, integrated, sequential, and continuous. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 吉備国際大学社会福祉学部研究紀要
en : Journal of Kibi International University School of Social Welfare
号 11,
p. 27-36,
発行日 2006-03-31
|
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00009354899 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
13418912 |