Item type |
[ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-12-20 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学における障害のある学生への支援システムに関する実験研究-ノートテイクへの報酬の影響- |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
An experiment on campus supporting system for students with disabilities in higher education : Effects of economic control on note-taking |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
障害学生 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
情報保障 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ノートテイク |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
金銭報酬の効果 |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
students with disability |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
note-taking |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
effects of reword |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
雑誌書誌ID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10585327 |
著者 |
日上, 耕司
大野, 裕史
奥田, 健次
小林, 重雄
HIKAMI, Koji
ONO, Hiroshi
OKUDA, Kenji
KOBAYASHI, Shigeo
|
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
吉備国際大学社会福祉学部臨床心理学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
吉備国際大学社会福祉学部臨床心理学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
桜花学園大学人文学部人間関係学科 |
著者所属(日) |
|
|
|
ja |
|
|
ノートルダム清心女子大学人間生活学部児童学科 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Clinical Psychology, School of Social Welfare, Kibi International University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Department of Clinical Psychology, School of Social Welfare, Kibi International University |
抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Our last study (Ono et al., 2004) showed that some universities or colleges had campus-supporting systems for students with disabilities, and one of the systems was a reward system in which supporters to students with disabilities were paid some money for their help. The system was seemed to have positive effects, such as motivating supporters, and increasing responsibility of them etc., and also have negative effects, such as, decreasing intrinsic motivation of supporters, etc. So both of the effects of the reward system were studied by trial implementation of the system to supporters. Fourteen supporters participated with the implementation, and the total number of supporting time was 294 hours (210 hours for direct supporting, note-taking, and 84 hours for coordination between supporters and users). After the implementation, a questionnaire was carried out to participants. Statistical analysis of their responses to the questionnaire showed some positive effects, and no negative one, and could conclude that the system worked effectively. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 吉備国際大学社会福祉学部研究紀要
en : Journal of Kibi International University School of Social Welfare
号 11,
p. 169-181,
発行日 2006-03-31
|
アクセション番号 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
KJ00009356699 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
13418912 |