WEKO3
アイテム
インドにおけるソーシャルワーク教育の特徴-大学認可協会の基準から-
https://kiui.repo.nii.ac.jp/records/1057
https://kiui.repo.nii.ac.jp/records/10577c5b580d-a1ec-457c-939d-2dabf91e6560
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-12-20 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | インドにおけるソーシャルワーク教育の特徴-大学認可協会の基準から- | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Indian Social Work Education and the Objectives and Features of Standards by University Grants Commission−Survey on Students' Subjective Achievements | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | インド大学認可協会の基準 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | フィールド・アクション・プロジェクト | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | スーパービジョン | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Standards by University Grants Commission | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Field Action Project | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Supervision | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN10585327 | |||||||||||
著者 |
橋本, 由紀子
× 橋本, 由紀子
× HASHIMOTO, Yukiko
|
|||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||
ja | ||||||||||||
吉備国際大学社会福祉学部福祉ボランティア学科 | ||||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
Department of Welfare and Voluteer, School of Social Welfare, KIBI International University | ||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | Field instruction, a crucial component of social work education, is recognized as an educational process to facilitate integrative and experiential learning. The effectiveness of social workers in India lies in its fieldwork education system and field action project. This article starts with the objectives and the concepts of minimum and quality standards for social work education with reference to the criteria of assessment in National Assessment and Accreditation Council and University Grants Commission. The author will then examine the factors that contribute to the encouragement of students to learn social work skills to meet the standards. The analysis appears to indicate Field Action Project and supervision are the most effective factors (with correlation coefficient p value<0.001) to achieve the quality standards for social work education. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 吉備国際大学社会福祉学部研究紀要 en : Journal of Kibi International University School of Social Welfare 号 11, p. 183-192, 発行日 2006-03-31 |
|||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | KJ00009356719 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 13418912 |